AinMaisarah ke Deer Land, Kuala Gandah: Bhg 1

You may also like...

27 Responses

  1. ♥J-A-S♥ says:

    Wah,seronok nya ke sana.
    Jas pun dah teringin nk pergi !!
    Comel sungguh semua haiwan yg ada di sana.
    Dan Jas org pertama komen kew ?
    Huhuuh..
    Best3 !!

    Salam sayang
    -J[a]s-

  2. Annan_97 says:

    cute nyer.. yg rusa tuh best la.. cute..

  3. best nyer kak ain dpat pegi ker kuala gandah…kuala gandah tuh kat pahang kan?syiqin pon dulu mmg nak pergi tapi dah tak sempat sebab nyer dah pukul 6 petang….

    mmg best la kak ain dapat pergi kuala gandah…
    syiqin teringin pulak nak pergi..

    salam sayang,
    AsYiQiN….

  4. Shasha says:

    Wah seronoknya,
    saya pun teringin sgt nk pg sana 😀

    kak ain xbg mkn kt gajah ke?

  5. ~aien~ says:

    sy pown pnah g sne..
    tp last year la..
    bes towl bgmba ngan haiwan2 kt sne tuh..hehe..
    sume cute2..
    kak ain x bgmba dgn ular ke?he..

  6. wow.. what a wonderful land! Diana tkut kepada haiwan yang liar seperti ular…

  7. ainin sofiya says:

    saya paling takut cicak dgn lipas..=p

  8. ieyra says:

    suka kucing
    xsuka katak!

    mesti besh an kt sne tuh!
    ;p

  9. ainin sofiya says:

    This comment has been removed by the author.

  10. wahh…
    seronok nye…
    mcam di luar negara plak….
    kak ain npe tak ambil gamba bersama
    cik abang???’

  11. eyrah says:

    wah bestnya……..ehee cemburu la plk…….heheheh……sy x suka katak………dan suka sangat kt kucing x pi takut nk pegang….hahaha

  12. marjan says:

    wah best nyer
    kak ain psl rusa tu
    sayer x nmpk pon due ekor rusa ggt baju kak ain
    psl beruang nih
    kak ain x tkt ker maser kak ain bg dier honey
    sayer tengok jer dh tkt
    tkt nnti die ggt tgn sayer
    aduh sadis sungguh
    psl burung ostrich nih plak
    samer jer lah ngan beruang tuh
    nnti dier ngap trus tgn sayer
    x dpt amik upsr taun ni
    kak ain nak tau suker binatang aper n x suker aper
    ok
    sayer suker sesangat ngan burung
    “N”
    rabbit dan tkt sangat ngan
    kucing lipas n many2 more

    slm syg
    Marjan

  13. ayunidiyana says:

    Best nyer……… pegi sana
    sya teringin nak pegi sana nanti saya sarankan tempat tu pada ibu ngan ayah.

  14. tgk kak ain kat sne pon dh nmpk best…

    Kak ain…
    Sye rasa.. rusa tu lebeyh kpd pengikut kak ain drpd kejar kak ain lah… cute sgt…

    Bear 2 mmg jinak ye? kak ain nmpk cam x tkt pon! Cam bruang tu teddy kak ain jer.. kalo sye.. dh lame lari!

  15. AinMaisarah says:

    Dear JAS,
    Yup! Memang haiwan-haiwan di sana comel-comel belaka. Kak Ain terasa nak bawa balik masuk dalam beg pula! =D

    Dear Annan,
    Secara peribadi, pada awalnya Kak Ain rasa rusa-rusa itu menakutkan. Lama-lama baru Kak Ain okey. Paling comel, tupai terbang! Nanti Kak Ain keluarkan video tupai terbang pula ye!

    Dear Syikin,
    Lain kali kalau nak pergi Kuala Gandah, datanglah waktu pagi ya. Ini kerana masa pengunjung boleh beri makan gajah bermula pukul 2.00 petang sehingga 5.00 petang sahaja.

    Dear Shasha,
    Kak Ain memang ada beri makan pada gajah. Siap beli tiga paket kacang Cap Tangan! Nanti Kak Ain masukkan video dan gambar tersebut ya!

    Dear [email protected],
    Seronok sangat Kak Ain ke Kuala Gandah! Berbaloi! Memang berbaloi! =D

    Dear Aien,
    Kak Ain tak bergambar dengan ular, tetapi ada mengambil video dengan ular sawa batik. Nanti Kak Ain masukkan di dalam Rumah Pink ini ya!

    Dear Ainin Sofiya,
    Alahai! Sama spesies dengan Kak Ain rupanya. Kak Ain memang takut dengan lipas sangat-sangat! Lebih-lebih lagi lipas terbang!

    Dear Diana,
    Memang Deer Land seperti Wonderful Land! Ianya milik orang perseorangan. Asalnya pemilik hanya mempunyai sepasang rusa sahaja. Kemudian membiak menjadi sebanyak itu. Kak Ain pun terasa nak membela rusa juga!

    Dear Ieyra,
    Memang Kak Ain pun tak berapa gemarkan katak. Kucing pula memang sayang sangat!

    Dear Nur Ameera,
    Macam di luar negara? Percayalah. Itu Malaysia =D Dekat sahaja berlokasi di Pahang. Dua jam perjalanan. Jom! Cuti-cuti Malaysia! =D

    Dear Eyrah,
    Alaaa… jangan cemburu. Nanti Kak Ain bercadang nak buat lawatan ke Kuala Gandah dengan Kelab Teman Tapi Mesra AinMaisarah. Eyrah nak ikut tak?

    Dear Marjan,
    Rusa-rusa itu memang gigit baju Kak Ain! Cuma ianya tidak dirakamkan dalam video.
    Beruang tak menakutkan sebab ianya lebih pentingkan ngap-ngap-ngap nak makan sepanjang masa! =D Lagipun Kak Ain percaya, selagi kita mendekati haiwan-haiwan itu dengan kasih sayang… InsyaAllah tak merbahaya.

    Dear Ayuni,
    Boleh sarankan ibubapa pergi ke sana. Tiket ke Deer Land RM5 dewasa/ RM 3 kanak-kanak.

    Pusat Perlindungan Gajah pula tidak dikenakan bayaran apa-apa.

    Kak Ain sendiri rasakan… lebih berbaloi ke Kuala Gandah berbanding ke zoo!

    Dear Bunga Yang Harum,
    Isk… memang rusa-rusa asyik ikut Kak Ain. Walaupun Kak Ain tak pegang bakul merah berisi keledek, rusa-rusa itu tetap hidu-hidu dan menghampiri. Kak Ain rasa sebab Kak Ain pakai minyak wangi Kenzo yang baunya macam bunga. Rusa-rusa tu ingat Kak Ain makanan agaknya! =D
    Beruang tak menakutkan… memang Kak Ain bayangkan beruang tu macam teddybear di rumah =D

    Salam Sayang,
    AinMaisarah

  16. Aisyah says:

    Hi kak ain
    im aisyah.
    i bace buku2 u .
    tp,your latest buku xbeli lg aa..
    kat uk xde buku tu
    heheh..
    nice yeah tengok rusa+gajah+another animalss..

  17. Batrisyia says:

    salam kak ain…

    best-nyer kak ain!!!
    teringin pulak saya nak pergi sane….

  18. najwaamira says:

    Suka:Haiwan yg comel
    X suka:Tikus:D

  19. AinMaisarah says:

    Dear Aisyah,
    Terima kasih kerana sudah membaca karya AinMaisarah. Buku terbaru Kak Ain bertajuk Aku Mahu ke New York 1 & 2. Aisyah di London ye? Alaaa…. itulah satu-satunya tempat yang Kak Ain nak pergi sangat-sangat! Harapnya dapat jejakkan kaki juga ke sana. Boleh jumpa Aisyah ye? =D

    Dear Batrisyia,
    Kak Ain pun rasa sangat berbaloi ke sana. Ada masa waktu cuti sekolah, bolehlah ajak ibubapa cuti-cuti Malaysia! =D

    Dear Najwa,
    Najwa tak suka tikus? Kak Ain masih lagi okey dengan tikus yang warna putih. Heheh… memilih betul!

    Salam Sayang,
    AinMaisarah

  20. Aida Nadiah says:

    Wah….,seronoknya dekat sana…rasa macam nak pergilah..

  21. awin says:

    akak,saye penah gi sane ngan sedara
    bes giler,tapi kat tempat parkir tu ade anjing,saye ngan sedara mandi ngan gajah,pegang anak landak dll
    saye ade bukti die,kuala gandah tu kat pahang kan?!!!!!!!!

  22. Amira Zyrin says:

    sye pown baru pergi kuala gandah minggu lepas.. pada 8 mac 2008..
    hehe..

    binatang yang paling sye suka tentulah kucing..
    binatang yang paling sye takut
    lipas terbang..=D

  23. Hye Kak Ain…
    Bshnyew dpt g saner…
    Haiwan2 dye semua comel2
    Lg bear tuh…
    Untung teddybear tuh…
    Sebab dpt pelukan dr Kak Ain…
    hehehee….

  24. sarah says:

    wah,bestlah kak ain sebab dapat pergi sana.saya pun tak pernah pergi tau…..
    datu dahlah kak ain banyak peminat…
    okeylah…..

    sayang

    kak

    ain

  25. sarah says:

    kak ain bolehtak buat gambar kak ain tak pakai cermin mata…….

  26. atirah;D says:

    bestnye..rasa teringin nk sentuh
    bear tu..x gigit ker??gerun menengok!X)

Leave a Reply